Derűlátó

Mert a világban annyi szép dolog van!:)

Derűhozó praktikák 2.

2. Gondolj szép dolgokra

"Jó, jó" - gondolhatod most az első derűhozó bejegyzés után - "elhatározom magam, hogy jobb kedvem lesz, de mitől legyen?"

No, erre az egyik legjobb módszer, ha szép dolgokra gondolsz, arra, ami tetszik, amit szeretsz, ami jól esik.

Mint pl.: hóesés meleg szobából nézve; éjszaka felébredsz és rájössz, hogy még van 3 órád a felkelésig és visszaaludhatsz; vágtázó gyönyörű lovak; naplemente egy tónál; illatos gyöngyvirág; szivárvány zivatar után; pipacsmező; egy bájos kiskutya; egy csésze finom tea/kávé; egy bögre habos kakaó/forró csoki; mákosguba; napraforgótábla; egy barát ölelése; a párod csókja; egy kacagó kisgyerek, amint éppen csikized; játékmackó; naracssárga térdzonki; stb...

(jöhetnek az ötletek tovább a hozzászólásban!) :)

Tovább»

Derűhozó praktikák 1.

Ezzel a címmel minél több bejegyzést szeretnék írni különböző pratkikákról, bevált ötletekről és gondolatokról, amik mindig segítenek, hogy derűs legyél. :)

1. Határozd el, hogy jókedved van

Ha lelombozódott vagy és minden olyan "blő", pedig nincs rá igazából semmi okod, csak valahogy nincs jó kedved, akkor határozd el magad, hogy felvidulsz!

Ez a titok, mindenhez: ha valami más szeretnél, mint ami éppen van, határozd el, hogy mit akarsz helyette és tedd meg - most.

Velem is volt olyan, hogy semmi okom nem volt rá, de valahogy búskomor voltam. És, ami meglepő volt, egy kicsit még jó érzés is volt. Aztán egy idő után azon kezdtem el tűnödni, hogy "mi a manóért vagyok én levert? Igazából minden rendben, semmi okom nincs rá. Hmm... akkor innentől jókedvem lesz, és kész!" És így is történt. Még magam is meglepődtem rajta, hogy azonnal remek kedvem kerekedett, pedig előtte még lógattam az orrom.

Így hát, az első derűhozó javaslatom a számodra az, hogy: határozd el, hogy jókedved van! És kész! :) Tudom, leírni, javasolni könnyebb, mint véghezvinni, de azért próbáld meg, veszteni valód nincsen, csak a rosszkedved...

Mentés

Derűhozó praktikák 12. - Levendula

levendulaMost virágzik és illatozik az egyik kedvcem, a levendula, amiről  már írtam a Felsőfokon.hu-n is, de itt még nem tettem közzé, pedig a Derűhozó praktikák közé való. :)

A levendulát mindenki ismeri, főként a molyűző illata miatt. De nem csak ezért hasznos – a levendula nagyon sok szinten alkalmazható gyógynövény, többek közt jókedvre hangol és megnyugtat.

De lássuk mi mindenre használható ez a multi-leve(l)ndula. :)

Tovább»

Derűhozó praktikák 11.

csokoládéderűhozó praktikák közt kihagyhatatlan a sokak által szeretett édesség, amivel kapcsolatban szintén igaz az, hogy komoly hangulatjavító hatása van.

Ezért...

11. Derűhozó praktika: Együnk csokoládét!

A csokoládé alapanyaga, a kakaóport és a kakaóvajat a kakaófa terméséből, a kakaóbabból állítják elő.

A kakaófa latin nevén Theobroma cacao, melyből a „theobroma” a görög „theosz” (θεος) = isten, és a „bróma” (βρῶμα) = „étel” szavak összetételéből származik, amit annyit tesz, hogy az „istenek eledele”.

Tovább»

Derűhozó praktikák 10.

10. Színek

színekderűhozó praktikák közt szót kell ejteni egy igen fontos, sokszor azonnal ható „jókedvrederítőről”: a színek lélektani hatásáról.

Valószínűleg sokaknak nem mondok újat, hogy a színek a lélekre nagyon aktívan hatnak. Egy zöldellő parkban, erdőben való séta azonnal megnyugtat, a tiszta kék ég felvidít, egy piros sál sokkal magabiztosabbá tesz, egy narancssárga pólóban/felsőben vidámabbnak érzed magad, stb.

A körülöttünk és rajtunk lévő színek hatással vannak ránk és ezért érdemes tudatosan alkalmazni őket.

Tovább»

Derűhozó praktikák 9.

9. Ölelés

ölelés„Napi négy ölelés kell a túléléshez, nyolc a szinten maradáshoz és tizenkettő a gyarapodáshoz.” – Virginia Satin

Az ölelés (most nem szexuális értelemben – persze úgy is jó dolog, de az egy másik eset :)) -  fantasztikus dolog, csak jó hatása van. A lélekre hat, és rajta keresztül a testre is. Növeli a biztonságérzetet, a szeretet érzését ("szeretek és szeretve vagyok"), így az önbizalmat, az önértékelést, nomeg megnyugtat, feltölt, felvidít. Mellette növeli a szervezet ellenálló képességét, oldja a feszültséget, javítja a kedélyállapotot, tökéletes a rosszkedv és a depresszió ellen, jót tesz álmatlanság esetén, csökkenti a fájdalomérzetet... Valóságos „csodaszer”. :)

Tovább»

Derűhozó praktikák 8.

vidám zene8. Hallgass vidám zenéket!

Senki számára sem mondok (írok) azzal újat, hogy ha le van törve, vagy csak egyszerűen jól/jobban szeretné érzeni magát, akkor hallgasson vidám zenéket. Még jobb a hatása, ha az előadóval együtt énekeled a dalt és nyugodtan táncolhatsz is rá - a mozgás amúgy is jót tesz (lásd. 5. sz. Derűhozó praktikám).

Tehát, az következő derűhozó praktikám: hallgass vidám zenét! :)

Ehhez pár javaslat (de hozzászólásban örömmel veszek további vidám zene öteleket!):

Tovább»

Derűhozó praktikák 7.

7. Kezdj vidáman minden napot!

reggelKözismert, hogy a reggeli hangulat az egész napot befolyásolhatja. Épp ezért nagyon ajánlott, hogy vidáman indítsd a napot.:)

Először is: mikor felébredsz mosolyodj el. Aztán nyomd meg a "szundi" gombot a telefonodon/ébresztő órán és aludj vissza még 10 percet... :) (legalábbis én ezt teszem: véleményem szerint nem jó, ha azonnal kipattan az ember az ágyból. Ahogy az elalvásnál javasolják, hogy előtte már ne nézz tévét, ne egyél nehéz ételt, készülj rá az jó reggeltalvásra, stb..., úgy szerintem a hirtelen ébredés és felkelés sem jó. Meg kell adni az időt és módját, hogy az ember szervezete átálljon "nappali" üzemmódba. Szerintem. :))

De aztán azért kelj fel, hogy nyugodtan tudj készülődni az előtted álló napra. (És, ha valami éppen bánt, mindig jusson eszedbe: a reggel még tiszta, ha előtte valamit nem úgy tettél, vagy valami nem úgy alakult, ahogy szeretted volna, hát itt egy új lehetőség, nincs érteleme az előző napon rágódni, ha ott egy új!) :)

Tovább»

Derűhozó praktikák 6.

szép napot6. „Jókedv üveg”

Az ötletet a Hanna Andersson blogján találtam, és annyira megtetszett, hogy megosztom itt:

Írj fel kisebb papírlapokra (lehetnek színes lapocskák is) különböző színnel olyan szavakat, kifejezéseket, gondolatokat, amik jó érzéssel töltenek el (példákat lásd alább) majd dobáld bele őket egy nagyobb szájú üvegbe (én otthon egy Ikea-ban kapható csatosüveget használom erre. Üveg- vagy matrica festékkel akár ki is dekorálhatod az üveget…).

Tovább»

Derűhozó praktikák 5.

mozogj5. Mozogj!

Ami (szinte azonnal) jobb kedvre deríti az ember (köztudomású, de saját tapasztalat is) az a mozgás.

Mindegy, hogy milyen típusú (séta, kirándulás, sport, tánc vagy csak "sima" lépcsőzés tele szatyrokkal hazafele) mindenféle mozgás számít. Persze azért a legjobb a célra közülük az első négy, azaz:

Tovább»

HTML

Hello Kaland

"A boldogság nem az, amikor nincsenek problémáid, hanem, amikor a problémáid dacára sem vagy hajlandó boldogtalan lenni...."

 

Az oldalon szereplő írások - ha nem került egyéb szerző feltüntetésre - saját munkák, melyekkel kapcsolatban minden jog fenntartva.Ha bárhol máshol felhasználásra, másolásra kerül, kérem a szerző (Jóba Katalin) és a Derűlátó oldal feltüntetését.

Bemutatkozás

Üdvözöllek a blogomon!
A Derűlátó 2011. január 17-én indult és azért lett ez a neve, mert én ilyen vagyok.:) A barátaim gyakran kérdezgetnek ilyeneket, hogy "hogy csinálod, hogy mindig vidám vagy?" meg, hogy "honnan van ennyi energiád?". Ezeket már annyian és annyit kérdezték, gondoltam egy blogban is válaszolok.:)
Persze nekem is vannak jó és rossz napjaim is, de mindig meglátom a helyzetek jó oldalát - na jó, nem mindig, de ilyenkor dafke optimista vagyok, mert a mottóm (ahogy fent is olvashatod) "A boldogság nem az, amikor nincsenek problémáid, hanem amikor a problémáid dacára sem vagy hajlandó boldogtalan lenni..."
Légy hát Te is Derűlátó! :)
Kati :)

Feedek
Megosztás
HTML - szamlalo


free counters
Free counters
2012. 01. 19-tól

HTML